Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Tiffany&Co ve Sarı Pırlantalar - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

13 Haziran 2014 Cuma

Tiffany&Co ve Sarı Pırlantalar



Tiffany&Co
           Gördüğüm ilk sarı elmas 21 karat büyüklüğündeydi ve kesim ustasının elinde güneş gibi parlıyordu.O kadar dikkatli bakmıştım ki, usta tutmam için bana vermişti. 

          Uzun uzun baktım taşa, usta da  nasıl keseceğini anlatmıştı. Tek derdi, rengi kaybetmeden, parlak büyük bir taş kesmekti. 2005 yılındaydık, o zaman Türkiye'de pek yoktu sarı elmaslar (belki 1-2 butik kuyumcuda). Şimdi aradan dokuz yıl geçmiş o zamanki kadar olmasa da miktar yine az, algı yine zayıf bu nadide taşlara.
         



         Şu yazımda (TIK TIK) Sarı elmas/ pırlantalardan biraz bahsetmiştim. Elmasların, sanıldığının aksine pek çok renkte oluşabildiklerini ancak nadir olarak bazılarının fantezi (fancy) olduklarını yazmıştım. Sarı elmasların sitrine ya da sarı safire benzetilmesinden bıkmıştım ki bir gelişme oldu. Tiffany&Co Mayıs ayının sonunda Zorlu AVM'de açıldı. Geçen hafta da ziyaret edip Türkiye'ye getirdikleri modelleri görme şansım oldu. Algıda seçicilik mi desek en fazla sarı elmaslı (Türkiye'de pırlanta demeye alışık olsak da) koleksiyon  ile ilgilendim sanırım. Model sayısı ise hayli fazla. 


Damla Kesim-Pear Cut 
Modellerin hepsinde 18 ayar altın ve platin kullanılmış.
        Markanın sarı elmasları ile ilgili söylenecek şeyler çok fazla. Öncelikle hepsi tek bir madenden geliyor, kuzeybatı Avusturalya'daki Ellendale  madeninden. Dünya piyasasının tüm fantezi sarı elmaslarının %50 si bu madenden çıkıyor.
Ham Sarı Elmaslar
Ellendale Madeni- Merak edenler için bu bir kimberlit bacası değil olivine lamproite. 1.5 km genişliği 150 m derinliği var.
        Madenden çıkan taşlar usta ellerde kesiliyor. Kesim özellikle fantezi renklerde çok önemli, çünkü yapılabilecek en küçük hata rengin tam olarak görünmemesine sebep olabilir. Bu yüzden Tiffany mücevheri olacak taşlar özenle seçiliyor.

       Tiffany&Co kurulduğu yıllardan beri bir lüks ve prestij simgesi.Markanın ülkemizde de olması bu güzellikleri daha yakından görmemize ve tanımamıza olanak sağlıyor!

       
Mücevher aşkı ile!

2 yorum:

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...